Bedrijven die je website bezoeken tracken

Bedrijven die je website bezoeken tracken

Waar wij jou
mee kunnen
helpen

Onze slogan is; wij bouwen websites die klanten binnenhalen. Maar hoe weet je dat jouw website klanten binnenhaalt? Door te meten en te tracken. Wij hebben een mooie tool die precies doet wat je wilt als je je website en online marketing serieus neemt.

De rol van de website in je marketing

Er zijn vele manieren om nieuwe klanten te krijgen. Een website speelt daar vaak bij veel bedrijven een zeer belangrijke rol. Social Media, nieuwsbrieven, koude acquisitie e-mails, koud bellen alle marketing activiteiten die een bedrijf kan doen, leiden naar de website. Een klant zal bijna altijd de website van een bedrijf bekijken. Al is het alleen maar om bevestiging te krijgen.

Echter is alleen een website hebben vaak niet voldoende. Vaak dient de website nog een 2e, heel belangrijke functie. Namelijk: het converteren van de bezoeker naar klant. Het moet de bezoeker van de website overtuigen om klant te worden. Klanten binnenhalen is niet voor niets onze slogan. Dit duidt vooral op deze functie die een website voor een bedrijf kan hebben.

Bedrijven die je website bezoeken tracken

Dat een website van groot belang is voor de marketing is dus duidelijk. Echter is dat ook voor de sales. Want een bezoeker kan een potentële klant zijn. Een potentële klant die je misschien niet mag en wilt missen.

Daarom is het van belang om zo veel mogelijk over deze potentële klanten te weten te komen. Je wilt bedrijven die je website bezoeken tracken. Hoe? Middels diverse tools. Wij bespreken er hieronder 2. Dit zijn de 2 die wij hebben bekeken en waar wij ervaring in hebben.

Leadinfo

Duidelijk onze favoriet. Waarom? Middels een code die je gemakkelijk op je website plakt (of ons in je website laat plakken) en het aanmaken van een account bij Leadinfo, worden automatisch bedrijven getrackt. Het systeem herkent IP-adressen en koppelt dat aan data vanuit onder andere de KvK.

Super handig. Je ziet welk bedrijf, hoelang, welke content gezien heeft.

Wat je vervolgens kan doen (doe dit liever vooraf), is een trigger aanmaken. Je kan dan bijvoorbeeld van alle bedrijven die pagina x bezoeken een trigger maken. Deze getriggerde bedrijven komen vervolgens in een aparte lijst. Zo kan je iedereen die bijvoorbeeld op de pagina offerte aanvragen is geweest triggeren.

Vervolgens kan het salesteam (of jijzelf als je alleen opereert) daar actie op ondernemen.

Of je maakt een trigger aan die alle bedrijven in branche X selecteert die voor de 2e keer op je website zijn geweest. Grote kans dat ze geïnteresseerd zijn in jouw business, maar de call to action niet durven aanklikken (bijvoorbeeld).

Leadinfo is geheel Nederlandstalig, duidelijk en de eerste 2 weken gratis te gebruiken. Tevens koppel je gemakkelijk Leadinfo aan je CRM systeem.

Wij zijn reseller van Leadinfo. Wil je meer informatie of Leadinfo geheel vrijblijvend proberen? Neem dan contact met ons op. Dat kan via 010 822 49 56 of info@dezakelijkewebsite.nl.

Albacross

Voordat wij Leadinfo gebruikten, gebruikten wij Albacross. Albacross is een zelfde soort systeem. Ook dit werkt lekker en ziet er qua opbouw en visueel ongeveer hetzelfde uit als Leadinfo.

Een groot verschil is echter wel de taal. Alblacross is Engelstalig. Daarnaast is de informatie die je met Albacross binnenhaalt iets minder volledig. Ook een nadeel (niet voor iedereen). Maar Albacross is niet met de meeste CRM systemen te koppelen.

Ook Albacross is de eerste 2 weken gratis te gebruiken.

Wat te doen met die informatie

Dit was de vraag die ik als eerste stelde aan de vertegenwoordiger van Leadinfo. Wat doe ik met de info die ik vergaar. Wat doen andere, gelijksoortige bedrijven uit mijn branche met deze informatie.

Ik kreeg een aantal goede tips. Ik zet ze hier even op een rijtje. Doe wat jij denkt dat bij jou past en hoe jij wilt werken:

  • Hevel de belangrijke en meest interessante leads naar je CRM.
  • E-mail deze bedrijven met een aanbieding, kortingsactie of informatie.
  • Bel de bedrijven koud op. Je weet welke informatie ze bekeken hebben, dus probeer de behoefte te peilen.
  • Doe net alsof je niet weet dat ze op je website gekeken hebben. Neem ze mee in je normale belronde.
  • Benader de eigenaren of beslissers via LinkedIn.

Zomaar wat tips. Ik vond ze goed en zal hier zeker naar kijken. Uiteindelijk moet bedrijven die je website bezoeken tracken een standaard manier van werken worden. Dat geldt ook voor de acties die hieruit voortkomen.

Laten regelen of zelf doen

Wil je bedrijven die je website bezoeken tracken? Wij kunnen je erbij helpen. Wanneer je via ons bij Leadinfo een proefaccount aanmaakt, komt jouw data in ons dashboard terecht (wanneer jij dit wilt natuurlijk).

Hierdoor kunnen wij de bedrijven die je website bezoeken tracken en direct inzien. We kunnen dan ook inzichtelijk maken wat SEO, optimalisatie en maandelijkse optimalisatie dan teweeg brengt.

Wil je een demo? Ook dan kan je een demo, dan Leadinfo zelf bij ons aanvragen. Zij zullen de demo geven, omdat zij het systeem beter kennen dan ons.

Maar wanneer je Bedrijven die je website bezoeken wilt gaan tracken, raden wij Leadinfo aan.

Wil je meer van dit soort tips? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Vaker dit soort blogs lezen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

meer blogs & nieuws

Bedrijven die je website bezoeken tracken
huisstijl 495-min
Bedrijven die je website bezoeken tracken
huisstijl 495-min

Vragen? Wij zijn er om je te helpen.

De Zakelijke Website Marco Mes

Marco Mes

Oprichter en adviseur
010 822 49 56
marco@dezakelijkewebsite.nl

Brent Maclaine Pont - De Zakelijke Website

Brent Maclaine Pont

Optimalisatie en SEO
010 822 49 56
info@dezakelijkewebsite.nl

Eric Graafland - De Zakelijke Website

Eric Graafland

Retargeting
010 822 49 56
info@dezakelijkewebsite.nl

joelle van rikxoort

(stage) Marketing en communicatie
010 822 49 56
websupport@dezakelijkewebsite.nl

Al jaren helpen wij toffe bedrijven en ondernemers. Ben jij ook klaar voor een website die klanten binnenhaalt?

© Copyright | de zakelijke website

© Copyright | de zakelijke website