BLOG

5 tips voor ondernemers met hun handen in het haar door het Coronavirus!

27 maart 2020
Artikel door Marco Mes

In deze periode met maatregelen tegen het coronavirus, zitten veel ondernemers met de handen in het haar. Veel van deze ondernemers kiezen er voor om hun product of dienst online aan te bieden, om op deze manier toch nog een beetje extra verkopen te genereren.

Door creatief te werk te gaan, kunnen de coronamaatregelen voor sommige ondernemers juist een kans bieden. Nu iedereen thuis zit, zijn ze meer online te vinden en zou je dus met goede marketing meer mensen naar je toe kunnen trekken.

Zo zijn er al veel ondernemers die maatregelen hebben genomen. Misschien heb je ze zelf ook al voorbij zien komen. Bedrijven die ineens aangepaste producten/diensten aanbieden. Zo adverteert de Burger King ineens over hun drive thru, zijn er personal trainers die online les geven en zijn er rijscholen die nu al klanten binnenhalen door slimme advertenties te plaatsen. Het is dus allemaal mogelijk!

Wat moet ik nu doen?

Nu iedereen thuis achter zijn/haar laptop of telefoon zit gekropen, is het belangrijk dat ze jouw product/dienst willen hebben. Deze mensen zitten thuis terwijl ze gewoon worden betaald. Ze geven geen geld uit aan horeca en dergelijke activiteiten. Dit betekent dat ze geld hebben voor hetgeen dat jij aanbiedt! Misschien willen ze het niet direct, maar wel als de coronacrisis voorbij is.

Door het creatief in te zetten van je marketing of aanpassingen te doen op je website, kun je makkelijk meer verkopen genereren in deze coronacrisis. Hieronder staan 5 tips die jou als ondernemer kunnen helpen.

#tip1: richt je op een andere fase in de marketingfunnel

Wellicht zullen mensen de keuze maken om het aanschaffen van producten en diensten uit te stellen tot na de coronacrisis. Maar wat kan je dan wel doen? Laat deze mensen kennis maken met jouw product. Zorg ervoor dat ze gaan overwegen om na de coronacrisis een product/dienst bij jou aan te schaffen.

#tip2: zoek verbinding met je doelgroep

In deze tijd waar we volgens de maatregelen aan social distancing moeten doen, zoeken mensen het contact online. Zo zijn mensen veel actiever geworden op social media. Zorg dan ook dat je hier actief bent. Door leuke berichten te plaatsen en interactie te zoeken met je doelgroep, kan je de doelgroep aan je binden. Ze leren je beter kennen en willen misschien in het vervolg zelfs over gaan tot het aanschaffen van jouw product/dienst.

#tip3: online adverteren

In deze tijd zijn er veel bedrijven die hun online advertentie campagnes terugtrekken. Dit zorgt ervoor dat de concurrentie kleiner wordt. Omdat deze kosten markt gedreven zijn, zullen de kosten voor adverteren dus ook lager worden. Je haalt dus meer uit het zelfde budget!

#tip4: pak uitgestelde marketingacties op

Misschien heb je ooit een leuke marketingactie bedacht maar is dit nooit van de grond gekomen. Of misschien heb je al heel lang het idee om een bepaalde actie te gaan uitvoeren maar heb je hier nog geen tijd voor gehad. Dan is dit misschien wel het juiste moment om deze acties eens aan te pakken.

#tip5: verbeter je website

Het is altijd belangrijk dat je website er goed uit ziet en goede content bevat. Dit is bevorderend voor de SEO van je website en voor de indruk die je bij de bezoekers wekt. Maar wat kan je dan doen om je website te verbeteren?

  • Je kunt leuke content schrijven in de vorm van een blog of een leuk artikel. Dit heeft een positieve invloed op je SEO, mits je dit op de juiste manier doet.
  • Doe een SEO check op al je pagina’s. Zijn je meta descriptions en meta titels goed?
  • Je kunt de landingspagina’s aanpassen die je al een tijdje hebt staan.
  • Zorg dat de communicatie richting je klanten heel sterk is. Is de boodschap die je wilt overbrengen nog goed? Heb je nieuwe diensten zoals bezorging? Zorg dat dit allemaal up-to-date is.

Zo zijn er nog een hele hoop andere dingen die je website beter maken. Wij willen je daar graag bij helpen. Via een eerste gratis gesprek kijken we waar jij dingen kan aanpassen op je website of in jouw marketing. We kijken welke kansen er zijn en hoe we hier op kunnen inspelen.

Mogen wij jou helpen om sterker uit deze crisis te komen? Neem dan contact met ons op!

VERDIEPING

Meer blogs & nieuws lezen?

Wil je meer weten over een bepaald onderwerp? Lees dan eens één van onze andere blogs.

5 tips voor ondernemers met hun handen in het haar door het Coronavirus!

27 maart 2020 - Artikel doo Marco Mes

Wij willen je graag helpen in deze periode!

17 maart 2020 - Artikel door Thimo Vissers

Gewijzigde websupport pakketten

3 maart 2020 - Artikel door Thimo Vissers

GDPR proof support, wat houdt het in?

3 maart 2020 - Artikel door Demi Kloosterman

Waarom is on-page optimalisatie belangrijk voor je website?

18 februari 2020 - Artikel door Thimo Vissers

Vragen? Wij zijn er om je te helpen.

De Zakelijke Website Marco Mes

Marco Mes

Adviseur en webbouwer
010 822 49 56
marco@dezakelijkewebsite.nl

Brent Maclaine Pont - De Zakelijke Website

Brent Maclaine Pont

Optimalisatie en SEO
010 822 49 56
info@dezakelijkewebsite.nl

Eric Graafland - De Zakelijke Website

Eric Graafland

Retargeting
010 822 49 56
info@dezakelijkewebsite.nl

Demi Kloosterman - De Zakelijke Website

Demi Kloosterman

Optimalisatie en SEO
010 822 49 56
info@dezakelijkewebsite.nl

START JE PROJECT

Jouw website of shop overlaten
aan echte webspecialisten?

Ons ervaren team staat klaar voor jouw project.

Contact

De Zakelijke Website
Elandstraat 92, 2901 BK
Capelle aan den IJssel

Plan je route

info@dezakelijkewebsite.nl

Logo De Zakelijke Website

De Zakelijke Website scoort een 9,8 uit 10
op basis van 20 beoordelingen

Copyright de zakelijke website – 2020 alle rechten voorbehouden

Copyright de zakelijke website
2020 alle rechten voorbehouden

Partners
Privacy
Algemene voorwaarden