fbpx

Live chat

Auteur: Hamza Araz
Leestijd: 9 minuten
Datum: 8 januari 2019

Live chat gebruiken of niet?

Live chat is een van de handigste tools om snel in contact te kunnen komen met klanten. Het gebruik maken van live chat heeft voor jou als bedrijf en voor klanten veel voordelen. In dit artikel kom je meer te weten over de voordelen van live chat.

Tijd besparen

Met live chat kun je tegelijkertijd met meerdere klanten praten, afhankelijk van de veelheid problemen van de klant(en).

Ook kunnen klanten blijven werken op hun computer terwijl ze wachten op een gesprek. Ze kunnen e-mails lezen, hun werk doen of andere activiteiten uitvoeren, ervan verzekerd dat ze een melding zullen krijgen wanneer jij met hen chat.

Liever chatten dan bellen

Live chat geeft klanten de mogelijkheid om bellen te vermijden. Het laat hen met jou communiceren op een manier die zij prettig vinden.

Live chat verbindt de klant bijna altijd sneller dan bellen. Er zijn maar weinig dingen die klanten meer haten dan dat er wordt verteld dat hen op de 16e plaats staan in de wachtrij. Hoe sneller een klant verbinding maakt, hoe blijer de klant zal zijn.

Overal contact opnemen

De klant kan overal contact met jou opnemen. Onderweg naar werk in het openbaar vervoer, op kantoor, of in een café. Zolang de live chat aanstaat en de klant internet heeft kan de klant zijn vragen overal stellen.

Langdurige relaties met klanten

Klanten die live chatten hebben gebruikt, komen vaak terug in plaats van degenen die dat niet doen. Wanneer klanten het gevoel hebben dat hun stem wordt gehoord en ze chatten met een persoon achter het bedrijf, is de kans groter dat ze een sterkere band met jou bedrijf zullen hebben en hun positieve ervaringen zullen delen.

Of het nu wordt gebruikt als een hulpmiddel voor de klantenservice of als onderdeel van de verkooptraject, live chat kan klanten de real-time interactie bieden die ze willen.

Tawk.to

Tawk.to is een gratis live chat-app waarmee bezoekers met jou kunnen chatten op je website. Naast tawk.to zijn er nog meer softwares waarmee je kunt chatten met bezoekers.

Tawk.to installeren op je WordPress

Stap 1. Login op je WordPress website en navigeer naar Plugins > nieuwe plugin.

Stap 2. Zoek naar “tawk.to Live Chat”.

Stap 3. Installeer en activeer de plugin.

Stap 4. Login met jou tawk.to account. Selecteer vervolgens de eigenschap en widget die u voor uw website wilt gebruiken en klik op “Geselecteerde widget gebruiken”.

De live chat verschijnt nu op alle pagina’s van uw WordPress-site.

Meer informatie

Strategiesessie

Hoe pakken we jouw website aan? Lets talk business. Plan een GRATIS strategiesessie.

 
 

Meer nieuws

Alles over ons werk, klanten, oude én nieuwe collega’s.
Maar ook heel veel blogs en nieuws.

Wat is Google Search Console?

Met Google Search Console kan je de aanwezigheid van je website in Google bijhouden en onderhouden..

Spam verminderen met reCaptcha v3

In dit artikel lees je over wat reCAPTCHA is en hoe je het in kan stellen op een WordPress website.

Hamza's stageperiode

Hamza's stageperiode hier bij de Zakelijke Website.

Ook een website die klanten binnenhaalt?

Hoe pakken we jouw website aan?
Lets talk business. Maak een afspraak.

Volledig vrijblijvend &
tevredenheidsgarantie

© Copyright 2012 – 2019 | De Zakelijke Website | Websites die klanten binnenhalen.

Reclamebureau, vormgever of studio? Wij willen graag samenwerken. Wordt ook partner van De Zakelijke Website!